söndag 13 januari 2013

Den statistiska sannolikheten för KÄRLEK vid första ögonkastet

Hej  på er :) <3 Här kommer en liten bokrecention på boken jag just läste ut "Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet."

----
Tittel: Den statistiska sannolikheten för
Författare: Jennifer E. Smith
Antal sidor: 206
Gener: Tonår/Kärlek

Beskrivning av boken: Vem kunde tro att fyra minuter skulle förändra allt?
Hadley missar planet mot London, det som ska ta henne till hennes pappas bröllop med en kvinna Hadley aldrig möt men redan avskyr, med fyra minuter.
Kan det bli värre? Inte bara det att hon är fast på flygplatsen i flera timmer, hon kommer förmodligen också bli sen till bröllopet - som hon egentligen inte alls vill gå på, men måset.

Men på flygplatsen möter Hadley Oliver - drömmkillen från England som ska med nästa plan till London.

Under de närmaste 24 timmarna får vi följa Hadley och Oliver och den kärlekssaga som börjar utspela sig mellan dem. En berättelse om sann kärlek som får dig att tro att den finns, och att den kommer när du minst anar det.

Vad tycker jag om boken? Jag älskar den kärlekssaga som utspelar sig mellan Hadley och Oliver. Man vill bara ha mer och mer och mer av den.
Trotts att det här inte är något riktigt spännande bok, såsom jag burkar läsa, har en en förvånansvärd dragningskraft som håller en mer eller mindre fången till slutet av boken.
På något sätt känns boken så perfekt. Den är hela tiden bra, och håller hela tiden tempot uppe, men när slutet kommer så känns på sätt och vis också bra. Vissa böcker är ju sådana att man bara vill ha mer och mer även efter slutet och man kan inte riktigt släppa boken. Den här var inte sådan. Den var bra, höll dig fången till slutet, men sen var den likson slut. Inte för att jag inte skulle haft något emot att få veta mer om Oliver och Hadleys historia, men det känns som om slutet var helt rätt och det är så det ska vara. Så mycket mer är det inte.
Den var ett mysigt tidsfördriv, och jag skulle kunna tänka mig att läsa om den någon gång i framtiden, men det var ingen "Bästabokenjaglästjagdör!!!".
Men jag tycker definitivt att den är läsvärd.

Mitt betyg: 7/10

Sammanfattning: En bra och mysig tonårsbok om kärlek som nog skulle passa de flesta. En bra och definitivt läsvärd bok, som håller dig fången till slutet, men som inte håller dig trollbunden även efter slutet (vilket faktiskt också är en bra sak)

Här kan du läsa mer eller köpa boken.

Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar